Έχετε αποκλείσει κάποιες τροφές από τη δίαιτά σας; Πρέπει να το ξανασκεφτείτε αφού πρώτα διαβάσετε το θέμα…

Υπάρχουν τροφές που έχουν ενοχοποιηθεί για τα παραπανίσια κιλά που έχουμε αλλά και κάποιες επειδή θεωρούνται ανθυγιεινές.

Αυτες είναι οι «κακές» τροφές από την καλή τους πλευρά. Παρόλο που είναι παρεξηγημένες μπορούν να προσφέρουν πολλά στον οργανισμό μας. Μάθετε λοιπόν τα οφέλη αυτών των τροφών και δείτε τις με άλλο…μάτι

Πατάτες

Γνωρίζαμε ότι: Πριν από 30-40 χρόνια οι τροφές που είναι πλούσιες σε άμυλο, όπως οι πατάτες, θεωρούνταν από τους επιστήμονες μια από τις αιτίες των παραπανίσιων κιλών.

Τα καλά νέα: Μετά από έρευνες που διεξήγαγαν επιστήμονες της Αυστραλίας ανακάλυψαν ότι οι βραστές πατάτες μπορούν να χορτάσουν 3 φορές περισσότερο κάποιον από ότι το άσπρο ψωμί. Η πατάτα περιέχει λίγα λιπαρά και οι θερμίδες της δεν είναι πολλές. Ακόμη όσοι κάνουν δίαιτα μπορούν να τρώνε πατάτες, με μέτρο πάντα και χωρίς βούτυρα, καθώς απελευθερώνουν γλυκόζη με αργό τρόπο. Αυτό σημαίνει ότι ο οργανισμός θα έχει ενέργεια για πολύ ώρα και έτσι θα νιώθετε χορτάτοι. Τέλος σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα οι πατάτες μπορούν να συμβάλλουν στη θεραπεία του έλκους.

Κονσέρβες

Γνωρίζαμε ότι: Τα τρόφιμα που κονσερβοποιούνταν θεωρείτο λογικό να χάνουν μεγάλο μέρος των θρεπτικών τους συστατικών.

Τα καλά νέα: Τα τελευταία χρόνια τα τρόφιμα που μπαίνουν σε κονσέρβες λόγω των νέων τεχνικών διατηρούν αρκετές βιταμίνες και κυρίως τα φρούτα και λαχανικά που είναι σε νερό. Επιλέξτε ντοματάκια σε κονσέρβα και καλαμπόκι καθώς περιέχουν το αντιοξειδωτικό λυκοπένιο που είναι σημαντικό για την πρόληψη παθήσεων της καρδιάς. Αποφύγετε ωστόσο κονσέρβες που περιέχουν μπιζέλια και ροδάκινα γιατί δεν περιέχουν πολλά όξινα συστατικά και όταν κονσερβοποιούνται χάνουν σημαντικό μέρος βιταμίνης C.

Σοκολάτα

Γνωρίζαμε ότι: Είναι απαγορευτική στις περισσότερες δίαιτες καθώς μας «βαραίνει» με πολλές θερμίδες με τη ζάχαρη και τα λιπαρά που έχει σε αφθονία.

Τα καλά νέα: Αρκετές έρευνες διαπίστωσαν ότι τα οφέλη της σοκολάτας στην ψυχολογία του ατόμου που την καταναλώνει είναι πολλά και σημαντικά. Οι κόκκοι του κακάο με τα πλούσια αντιοξειδωτικά στοιχειά μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στην πρόληψη του καρκίνου αλλά και παθήσεων της καρδιάς. Η σοκολάτα γάλακτος έχει ασβέστιο, ενώ η μαύρη σοκολάτα έχει ψηλότερη ποιότητα από τις άλλες σοκολάτες και περιέχει σίδηρο, χαλκό κα μαγνήσιο. Μάλιστα σε πρόσφατη έρευνα οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι μπορεί να είναι χρήσιμη αν κάνουμε δίαιτα. Ένα κομματάκι σοκολάτας ωστόσο περιέχει περίπου 40 θερμίδες για αυτό πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στην κατανάλωση της.

Άσπρο ψωμί

Ξέρουμε ότι: Το άσπρο ψωμί είναι επεξεργασμένη τροφή και συνήθως αποφεύγεται σε δίαιτες αλλά και σε ισορροπημένες διατροφές. Οι περισσότεροι επιλέγουν το μαύρο ψωμί.

Η καλή πλευρά: Το άσπρο ψωμί, τουλάχιστον τα περισσότερα είδη του, περιέχουν λίγα λιπαρά και είναι πηγή αμυλούχων υδατανθράκων που είναι χρήσιμα για την ενέργεια που έχει ανάγκη ο οργανισμός μας. Ίσως δεν θα έβλαπτε λοιπόν η κατανάλωση του με μέτρο. Το άσπρο ψωμί επιπλέον έχει διπλάσιο ασβέστιο από το μαύρο, αλλά υστερεί στις ίνες αφού έχει το ¼ των ινών που έχει το μαύρο ψωμί.

Ξηροί καρποί

Ξέρουμε ότι: Οι ξηροί καρποί έχουν αρκετές θερμίδες

Η καλή πλευρά: Είναι πλούσιοι σε βιταμίνη Ε και ακόρεστα λιπαρά που δρουν ενισχυτικά για την καλύτερη λειτουργία της καρδίας. Τα φιστίκια περιέχουν σελήνιο που βοηθάει στην πρόληψη καρδιακών επεισοδίων και λέγεται ακόμη ότι μπορεί να δημιουργήσει άμυνα κατά του καρκίνου. Μετά από έρευνες μάλιστα οι επιστήμονες συμπέραναν ότι αν οι ξηροί καρποί δεν έχουν καβουρδιστεί και καταναλώνονται καθημερινά τότε οι πιθανότητες για καρδιακό επεισόδιο μειώνονται 50%. Αποφύγετε ωστόσο την υπερβολική κατανάλωση τους και κυρίως ξηρούς καρπούς με πολύ αλάτι και λάδι.